senioren_Wedstrijdtafel
INSTRUCTIES WEDSTRIJDTAFEL ZONDAG
INLEIDING
Wedstrijdtafel: elke week hebben 2 teams wedstrijdtafeldienst, we proberen ieder team 1x per jaar in te delen. De wedstrijdtafeldiensten lopen van 8.30 uur – 14.30 uur (eerste spelers komen al om 9.00 uur) en van 14.15 - 19.30 uur (kwartier overlap voor overdracht materialen en wetenswaardigheden).
Minimaal twee spelers/speelsters achter de wedstrijdtafel. De wedstrijdtafel staat op een centrale plaats zodat iedereen duidelijk kan zien waar de wedstrijdtafel is.
De taken van de wedstrijdtafel staan hieronder beschreven. De algehele Coördinatie hiervan wordt verzorgd door Dames 4, aanvoerder Florine Drost.
INSTRUCTIE WEDSTRIJDTAFEL
De wedstrijdtafel vormt het centrale punt van de zondag, waar alle leden en uitspelende teams terecht kunnen met hun vragen. De taken die hier (onder andere) bij komen kijken is het verzorgen van de ontvangst van de gasten, het informeren van de leden, het zo nodig uitlenen van fluitjes, het beheren van de EHBO trommel, het incidenteel regelen van de afgelastingen van de thuiswedstrijden. Tevens wordt de kleedkamer beheerd voor de gasten en scheidsrechters van Heren 1 en Dames 1, indien zij thuis spelen. Instructie en informatie is ook te vinden in informatiedoos van de wedstrijdtafel. Lees voordat je gaat beginnen alles aandachtig door zodat je goed voorbereid aan de slag kunt gaan.
De wedstrijdtafel is het visitekaartje van de club, dit ook graag uitstralen!!!
Afgelastingen
Thuiswedstrijden: Indien de gras- of kunstgrasvelden worden afgelast wordt dit door het Amsterdamse Bos doorgegeven aan Fiebke op de Macks, hij hoort het van het Amsterdamse Bos, die de keuring doet. In geval van afgelasting van (één van) onze eigen velden moet het volgende gebeuren:
1.Fiebke Op de Macks zal op de site zetten dat er afgelastingen zijn en die worden ook gelezen door de tegenstander. Dit geldt voor de wedstrijden tot 11 uur, tenzij er een algehele afgelasting is dan zal Fiebke dit ook in Lisa zetten. Na 11 uur zal per wedstrijdronde en per veld bekeken worden of de velden bespeelbaar zijn. Dit gebeurt door de wedstrijdtafeldienst.
2.Mochten er na 11 uur afgelastingen zijn dan wordt dit door de wedstrijdtafel aan Fiebke op De Macks doorgegeven zodat hij de afgelasting op de site kan zetten. Mocht Fiebke, niet aanwezig zijn, omdat hij zelf moet spelen, dan is er een achterwacht die de afgelasting op de site zal zetten. Zie einde document voor personen die achterwacht zijn.
3.Afgelasting van wedstrijden van heren 1 en dames 1 is een andere procedure, deze procedure zit in de map.
Uitwedstrijden:
Via de site krijgt Fiebke op de Macks de afgelastingen door van andere clubs of hij wordt gebeld bij afgelastingen van uitwedstrijden. Deze wedstrijden zet hij dan op de site of vraagt aan de wedstrijdtafel, wanneer een snelle actie genomen moet worden, of de wedstrijdtafel de tegenstander belt. De lijst met Pinoké aanvoerders en Wedstrijdsecretarissen andere clubs zit in de map.
Let op: Staken van een reeds begonnen wedstrijd kan eigenlijk alleen maar bij hoge uitzondering, d.w.z. wegens bij zeer heftig weer (onweer of overmatig water, resp. sneeuw op het veld) of bij calamiteiten. Het staken van een wedstrijd hoeft niet meteen aan de Bond te worden doorgegeven, maar moet in het DWF worden ingevuld. Dus altijd het DWF invullen, zodra de wedstrijd is begonnen!.
Wedstrijden en velden
Vaak hebben teams zich niet goed voorbereid over tijd, veld en tegenstander. Deze teams en de gasten graag verwijzen naar het juiste veld. De lijst met wedstrijdnummers, veldnummers, tijd en fluitdienst wordt elke week, door de wedstrijdsecretaris, naar de aanvoerder gestuurd van het team dat wedstrijdtafeldienst heeft. Deze lijst graag meenemen naar de wedstrijdtafel.
Vooral er voor ZORGEN DAT DE WEDSTRIJDEN, zeker aan het begin van de dag, OP TIJD beginnen. Zo nodig alvast laten beginnen, ook al is een team niet volledig.
Sproeien van de velden
Indien nodig sproeien m.b.v. kastje aan voorgevel clubhuis. Er wordt vaak eerder teveel dan te weinig gesproeid, dus opletten, desnoods even op het veld gaan kijken
Kleedkamers
H1 en D1 van Pinoké hebben hun eigen kleedkamer; voor de tegenstanders van dames en heren 1 moet je de kleedkamers afsluiten als dames of heren 1 thuis speelt (kleedkamer 2 voor de tegenstander van dames 1 en kleedkamer 1 voor de tegenstander van heren 1, de kleedkamer op slot doen; sleutel is achter de bar.). De sleutels van deze kleedkamer kun je meegeven aan de managers van de hoofdklasse teams. Mochten dames en heren 1 niet thuis spelen dan mogen andere teams in kleedkamer 1 en 2. De sleutel van de kleedkamer niet meegeven. Overige teams naar kleedkamer 4 (dames) en kleedkamer 3 (heren) verwijzen. De sleutels van de kleedkamers liggen bij de bar. De sleutels niet aan de teams meegeven want dan raken ze kwijt.
Bondsscheidsrechters
De hoofdklasse teams (Dames 1 en Heren 1) worden gefloten door bondsscheidsrechters. Deze hebben een eigen kleedkamer. De sleutel ligt achter de bar. De bondsscheidsrechters krijgen van de managers van Dames en Heren 1 bonnen voor koffie en een broodje.
Overige scheidsrechters
Mochten deze om een fluit vragen, dan fluit uitlenen tegen verplichte inlevering van een borg (sleutelbos, horloge, min. € 10 of identificatiebewijs). Voor de zekerheid naam en elftal noteren.
Niet komen opdagen van scheidsrechters:
Dit lijkt haast niet mogelijk, omdat het team, dat fluit zelf ervoor of erna ook moet spelen. Dus graag hen zoeken en op aanspreken. Desnoods de aanvoerder bellen (lijst zit in doos). Indien een team onverhoopt toch niet komt opdagen, graag twee acties ondernemen:
1.Een vervangend team zoeken en dit doorgeven aan de wedstrijdsecretaris, die dan hun beurt ruilt met het team dat niet is komen opdagen.
2.In gebreke blijvende teams doorgeven aan de wedstrijdsecretaris, [email protected]. De wedstrijdsecretaris kan dan een sanctie opleggen.
Verbanddoos
We hebben voor de zondag een eigen verbanddoos. Deze wordt regelmatig gecheckt door Dames 4. Deze doos staat samen met de doos met wedstrijdspullen in de kast achter de bar en moet je bij de andere spullen op de wedstrijdtafel zetten. Bij calamiteiten gaat er één van jullie kijken, de ander moet achter de wedstrijdtafel blijven en zonodig 112 bellen.
Wedstrijdtafel opruimen
De laatste shift van de dag: dozen opbergen in de kast achter de bar.
Het lijstje met punten, waar actie op moet worden ondernomen, graag doorgeven aan dames 4, Florine Drost. Zij zal zorgen dat dit bij de juiste personen binnen de club terecht komt. Ook graag aan haar doorgeven wanneer er spullen bijgevuld moeten worden.
DWF
Voor zondag krijgen de aanvoerders van elk senioren team de codes en alle gegevens van de wedstrijd om het DWF in te vullen.
Jullie aanvoerder krijgt van de wedstrijdsecretaris de gehele lijst met hierop ook alle codes die gebruikt worden bij het invullen van het DWF. De gegevens per team zijn ook aan de aanvoerders van het betreffende team gestuurd, maar de ervaring leert dat op de dag zelf de gegevens niet bekend zijn bij de team. Deze lijst is dan een extra service aan de teams. Mochten er problemen zijn met het DWF dan moet de aanvoerder direct contact opnemen met Iris Bijleveld via [email protected]
Informatie over lidmaatschap
Doorverwijzen naar de Pinoké website of informatie opvragen bij [email protected]. Eventueel een aanwezig bestuurslid aanschieten.
Gevonden voorwerpen
De gevonden voorwerpen zijn te vinden in 2 grote kisten met spullen naast het clubhuis.
Achterwacht en telefoonnummers
De achterwacht kan worden geraadpleegd indien het wedstrijdtafelteam even niet meer weet hoe een zaak aan te pakken of bij onvoorziene omstandigheden. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Florine Drost van Dames 4 of onderstaande leden.
Weekeinddienst Amsterdamse Bos: (veldkeuring)
Fiebke op de Mack (afgelastingen)
Florine Drost (wedstrijdtafeldiensten)
Astrid Ventevogel (bestuur en algemene vragen)
Marcelle Bovenlander (secretariaat en algemene vragen)
Iris Bijleveld (DWF vragen)
Telefoonnummer clubhuis 020-6456068
Afgelastingen achterwacht
Als 1e bellen Fiebke op de Macks
Als 2e bellen Astrid Ventevogel
Als 3e bellen René van Toledo
De telefoonnummers en email adressen zijn terug te vinden in de instructie map bij de wedstrijdtafel.
Mocht je nog informatie missen in de instructie wil je dit dan doorgeven aan [email protected] dan zullen we dit aanpassen.
Heel veel succes!